Sabtu, 1 November 2014

ADA PARTI BARU







Tidak perlu Pasma, cukup hanya Pas dalam PR

KUALA TERENGGANU - Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Pas Terengganu, Hanafiah Mat mendakwa hampir seluruh rakyat Terengganu terutama penyokong Pas menolak Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma).

Menurutnya, kesemua mereka faham hanya Pas yang bersama-sama PR dan tidak perlu bergantung pada mana-mana saluran selain parti itu dalam menjayakan matlamat mengukuhkan PR di negara ini.

Beliau berkata, pendirian parti dalam Muktamar Tahunan Pas cukup jelas apabila Pas sebulat suara memutuskan bahawa parti itu tetap bersama PR dan tidak akan menjalin sebarang gabungan dengan Umno dan BN.

“Jadi, tiada sebab Pasma ini wujud. Kita anggap Pasma ini macam antah beras. Langsung tidak memberi ancaman kepada Pas, hanya kedengaran suara-suara sumbang sahaja,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.



Hanafiah menjelaskan bahawa di pihak Pas, ahlinya komited dengan perjuangan parti itu dan bersedia membantu dalam apa juga bentuk untuk membangunkan parti sama ada melalui tenaga, masa dan wang ringgit.



KAH KAH KAH

woit
kalau antah beras
kalau tak ada apa apa
pasal apa ambil pot
pasal apa majlis syura
buat arahan larang
ahli dari jadi ahli pasma

lihat parti PARTIS
ini pun parti islam
tak ada sapa ambil pot
tak sapa pun tahu 
parti PARTIS ini wujud

kalau pasma tak penting
kenapa heboh satu macam

apa punya tuuuuur
pasai apa hang sibuk

KAH KAH KAH





------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS dah jadi parti HAMPAS setelah Nik Aziz jadi tua dan kes MB Selangor. Cukup2lah , beza PASMA dan PAS ialah tuang presideng dan puak UG. Kalau ini xder wujud dalam PAS, sudah tentu masih releven lagi.

Eloknya PASMA dijadikan NGO dulu, mana2 ahli PAS yg bukan UG, boleh saja kluaq diam2. Terus terang aku dah meluat giler sejak tuang presideng baru amik alih ni. Blom kira UG lagi. Sekiang Terimang Kasihang..

Tanpa Nama berkata...

pas ke, pasma ke , semua nya orang orang bahalol saja.

buat habis beras saja...

DD KAYBEE berkata...

Untuk pengetahuan semua...PASMA itu shot form untuk PASIR MAS....sebab kawasan pasir mas luas...orang 2 dio banyak tanah...siapa terkahwin orang pasir mas untung....rumah banglow bersepah nak dijual...hanya 18 km dari pengkalan haran MUNDOK....beras serindit pun senang dapat....awek awek dio pun rajin belako...pendek kato..kalo orang pasir mas ni buang kek laut jadi pulau...buang kek darat jadi gunung...untung manyak ooo kahwin pasir mas people....itu sebab PAS jeolus...dio nak conquer sorang dio...mcm orang tak tau kek pasir mas tu takder mas...ini jaman ronal reagenlah der.....pi duduk ulu tembeling gi...situ takder coverage.......kakakkakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Jgn marah si hanafiah tu. Nama ayah dia MAT. buat lap kaki.