Selasa, 21 Oktober 2014

HADI PUNCA MASALAH









Hadi antara punca kejatuhan kerajaan PAS Kedah

 | October 20, 2014
Kegagalan Hadi menangani masalah dalaman PAS, berhubungkait dengan Allahyarham Ustaz Azizan dilihat sebagai salah satu faktor kejatuhan PAS.
SEREMBAN: Penulis buku politik popular, Mohd Sayuti Omar, berpendapat antara punca utama kejatuhan kerajaan PAS di Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu adalah disebabkan oleh sikap tidak peduli Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam menangani krisis dalaman PAS Kedah.
Mohd Sayuti yang turut dikenali sebagai MSO berkata, punca kekalahan besar Kerajaan PAS Kedah adalah disebabkan oleh sikap Abdul Hadi yang berkeras tidak mahu Menteri Besar Kedah ketika itu, (Allahyarham) Tan Sri Azizan Abdul Razak diganti dengan Menteri Besar baharu.

KAH KAH KAH
i have nothing
to add my lord
i rest my case
my lord

KAH KAH KAH

“Abdul Hadi gagal menangani krisis dalaman PAS Kedah.Malah kredibiliti beliau juga boleh dipersoalkan apabila beliau tidak ada akauntabiliti atau tanggungjawab di atas kekalahan Kerajaan PAS di Kedah pada 2013 dan Terengganu pada 2004.



-----------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hadi itu sendiri dalasm bahasa zaman batu , adalah batu.

batu itu adalah kegagalan.

PAS di pimpin oleh batu , dan batu adalah kegagalan.

tu sebab bila mengentot kena kuat macam batu...

mamak , mengentot batu kasi satu mari !!!!

Badak sumbu borneo berkata...

Senang...hadi takder karisma pemimpin...tak payah jadi roket saintis untuk memahami ini...tak payah nak kenal hadi pun nak bercakap begini.....orang yang ada karisma...bila dia bertindak sentiasa nampak cool...itu yang susah nak buat dan hadi buktikan......nasihat aku yang bukan siapa siapa ni.....hadi......APALAGIIIIIII....KITAKASI PECAHHHHHLAHHHHH.....puspawangi punya pasal......kicap pun kicaplaaaaaaaa.......

Amuraria berkata...

kah kah kah apa punya turr ! ABU !

Tanpa Nama berkata...

Sudah tiga kali PRU hadi awang memang pembawa dan pembuat masaalah sama ada dalam PAS sendieri ataupun PR apak ahli-ahli PAS telah buta pekak dan bisu untuk meluahkan perasaan yang boleh menikan kewibawaan parti agar tidak diserang oleh UMNO/BN tapi bagi hadi biarkan musuh serang asalkan aku ada kuasa.

Tanpa Nama berkata...

kenyataan ikhlas lagi benar..........
presideng pil kuda gagalist tegar......
kah...kah....kah.....

Tanpa Nama berkata...

Pada aku ianya tak lebih dari pembawa sial berpanjangan kepada masyarakat. Dgn segala beban kehidupan rakyat tanggung, ada yg semakin menjauhi agama kerana desakan hidup, tetiba ada pulak ulamak yg tak reti berpolirik mencelah masuk dan hampir segala tindak tanduknya memberi peluang kepada kerajaan haramjadah mengkepalabutuhkan rakyat tanpa disuruh-suruh...dapat keuntungan politik dgn hanya duduk bersila kerana Hadi Awang dah tolong mengkepalabutuhkan..

Apa punya kepalabutuh la ulamak2 UG ni.. lebih baik Abang Mat Bronson diangkat jadi Presiden PAS. Ini masih terkial2 nakkan ulamak biol ni jadi Presiden.

Dulu aku tak seruju TT samakan gambar Hadi Awang berambut panjang.. rupanya semiotik TT berada di landasan tepat lebih awal dari kami.. mmg celaka sungguh pemikiran TT.. cukup haramjadah dan ngeri.. dulu aku ingat TT cuba mengkepalabutuhkan Hadi Awang.. kini telahan TT sudah tepat dan jitu yang Hadi Awang ni mmg jenis mengkepalabutuhkan orang..

Tanpa Nama berkata...

peranan pak tt dalam menjatuhkan kerajaan pr kedah tak ada sebut ka dalam buku tu?