Jumaat, 18 April 2014

MERS - RAMAI MATI DI SAUDI ARABIA










TUKAR TIUB

media paling awal

memberi ingatan

tentang penyakit ini



MAKLUMAT UNTUK SEMUA

waspada kepada sesiapa sahaja
yang pergi ke saudi arabia
wabak mers sedang merebak

mers sama macam sars
middle est respiratory syndrome



Home

MERS virus kills 67th person in Saudi Arabia

sila baca disini:

http://tukartiub.blogspot.com/2014/04/waspada-berjaga-jaga.html




MERS-Cov: 64 penduduk Kampung Bintang dikuarantin


BATU PAHAT 17 April - Seramai 64 penduduk Kampung Bintang dekat sini dikuarantin seminggu di rumah masing-masing berikutan mengalami tanda-tanda awal Sindrom Pernafasan Timur Tengah (MERS-Cov).

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Ayub Rahmat berkata, jumlah tersebut adalah daripada 100 penduduk yang telah membuat pemeriksaan di pusat pemeriksaan khas jangkitan MERS-Cov di kampung itu.

"Pusat itu dibuka berikutan kematian seorang penduduk yang baru pulang daripada mengerjakan umrah dan disahkan meninggal dunia akibat jangkitan MERS-Cov.
"Ini kes pertama di negara ini dan kita memandang serius dengan mengambil tindakan membuka pusat pemeriksaan khas agar penyakit ini tidak merebak," katanya selepas meninjau pusat pemeriksaan terbabit sebentar tadi. - MELOYO ONLINE




2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apakah makna berita ini?Berita ini memberi ingatan pada gerombolan ketuanan melayu, kalau rasuah jangan tunjuk bersih lagi suci dengan pergi umrah.kah..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Perghhh dasat ooo kain rentang tuh.siap blakng merah lg.dasat beno melayu neh.Islam x ley hidup kalo x de melayu.kah kah kah.hadoiiiii gilo apo.Islam pon kena tumpang melayu.Pepuak Arab yg satu bangsa n bahasa dgn rasulullah pon x penah dr dulu n skrg wat statement or bendera kain rentang mcm tuh.perghhh dasat melayu..bgus neh.boley online...janji melayu.jawa cmana heeeeyyyy.kah kah kah kah.